idtv + ster focus 2022

wie is de klant?

Stichting Ether Reclame (Ster) verzorgt sinds 1965 de reclame bij de publieke omroep op tv, radio en online. In 2020 werkte idtv samen met Ster voor de jubileumeditie van de Ster Gouden Loeki.

wat was de vraag aan idtv+?

De jaarlijkse Ster-adverteersbijeenkomst van 2021 was een uitdaging waarbij een beroep werd gedaan op onze twee expertises: naast de organisatie van het event vroeg Ster ook om een inhoudelijke aanvulling en uitwerking van het programma.

wat was ons concept?

Wij voegen toe waar het écht van waarde is; waar we het verhaal van het merk kunnen versterken. Het concept zoals Ster dat bij ons neerlegde was inhoudelijk sterk en goed doordacht, dus gaven we alleen advies waar wij potentieel zagen.

We verpakten de themasuggestie ‘open’ in een pakkende one-liner, een tijdloos omroepcliché dat van toepassing is op deze tijd en op het maatschappelijke en toegankelijke karakter van Ster in het bijzonder. Een hint naar het moment waarop zenden overvloeit in dialoog, een uitnodiging tot het maken van contact. Daarnaast stelden we een verbindend element voor als rode draad door het programma, gestoeld op de kracht van audio: een live-uitzending van radio-icoon De Taalstaat, speciaal voor de gelegenheid omgedoopt tot De Taalster.

 Vanwege aangescherpte coronamaatregelen pasten we ons programma kort voor aanvang aan naar een online evenement; een talkshow vanuit Beeld & Geluid. Presentatrice Shay Kreuger ging aan tafel in gesprek met gasten vanuit Ster en de NPO, en gaf tussen de verschillende items het woord aan doorgewinterd presentatietalent Frits Spits voor De Taalster, met als gasten columnist Aaf Brandt Corstius en FunX-talent Tannaz Hajeby. Dankzij dit intermezzo bleef het geheel behalve informatief voor de doelgroep ook toegankelijk – en dat is precies waar Ster voor staat.

Het geheel werd online uitgezonden via de website van Ster en is terug te kijken via deze link.