Skip to main content

Too Good To Go

Uitdaging

Too Good To Go, het bedrijf dat samen voedselverspilling wil tegengaan door consumenten aan bedrijven te koppelen die voedsel over hebben, wilde in 2021 hun vierjarig bestaan in Nederland vieren en het onderwerp voedselverspilling bij huidige en potentiële partners op de agenda zetten. Het evenement moet deze partners inspireren en motiveren. Zij waren op zoek naar een out-of-the-box evenement waar het onderwerp voedselverspilling in alle facetten geïntegreerd werd. Hiervoor schakelden zij IDTV+ in.

IDTV+ kwam met het concept ‘Wonders of Food Waste’, een B2B evenement om partners te inspireren en aan nieuwe relaties met klanten te bouwen. Tijdens het evenement in het Transformatorhuis op het Westergasterrein werd een thema als voedselverspilling binnen bedrijven onder de loep genomen, ingezoomd op de uitdagingen rondom voedselverspilling, toekomstige ontwikkelingen besproken en werden er directe handvatten meegegeven om voedselverspilling aan te pakken.

Mandy Woelkens hostte het evenement en Mette Lykke (CEO TGTG), Geertje Zeegers (Country Director TGTG NL) en Tristram Stuart (Food Waste Campaigner) kwamen aan het woord. PLUS Supermarkt en AccorHotels vertelden over hun partnership en de gezamenlijke impact die ze maken met Too Good To Go. Tussendoor genoten de gasten van een vegetarische waste-free lunch.

Hierna was er tijd om met elkaar in gesprek te gaan over hoe we samen voedselverspilling op de zakelijke agenda kunnen zetten. De dag werd afgesloten door een inspirerende spoken word van Manu van Kersbergen. Uiteraard gingen de bezoekers niet met lege handen naar huis. Zij kregen een non-waste goodiebag mee met leftovers van de lunch en producten van Too Good To Go.

Resultaat

De bezoekers gingen geïnspireerd en met nieuwe informatie over hoe zij het beste voedselverspilling tegen kunnen gaan naar huis. Voedselverspilling staat bij hen nu hoger op de agenda. Aangezien dat de missie van Too Good To Go is, is deze geslaagd!
Naast inspireren was er een daadwerkelijke stijging in interactie rondom het thema voedselverspilling en interesse rondom een samenwerking met Too Good To Go. Naar aanleiding van het evenement zijn een aantal pilots met potentiële partners gestart.

 

Foto’s: Floris Heuer