Skip to main content

Het is feest bij IDTV. De Amsterdamse productiemaatschappij won gister namelijk twee Gouden Giraffes, de prijzen voor de beste evenementen van het afgelopen jaar. Voor zowel het 100-jarig jubileum van Tata Steel als de game die het voor de staalfabrikant ontwikkelde, sleepte IDTV een award in de wacht. Theo Henrar, directievoorzitter Tata Steel Nederland, nam in het Beatrixtheater in Utrecht de prijzen in ontvangst.

IDTV vertelt verhalen. Van bedrijven. Van mensen. Zo ook bij Tata Steel. En daar ligt volgens Henrar het succes. “De kracht van ons staalbedrijf zijn de mensen. Hun 100 verhalen stonden tijdens ons jubileum centraal en heeft ons gevoel van verbondenheid enorm versterkt en ons in het hart geraakt. Ik kijk met trots terug op dit mooie project.”

Nicolette Vink, uitvoerend producent van IDTV, vond het een feest om een jaar lang samen met Tata Steel op te trekken: “Het was voor ons allemaal een heel bijzonder project. De energie en het enthousiasme van alle betrokkenen hebben zoveel meer mogelijk gemaakt dan we vooraf dachten.”

100 JAAR TATA STEEL.

Voor het 100-jarig bestaan van Tata Steel bedacht IDTV een concept om de band met zowel het personeel als de grote gemeenschap rondom de staalfabrikant te bevestigen en te versterken. Dat begon online. Met 100 verhalen die het grote verhaal vertelden en samen een indrukwekkende voorstelling vormden. Vervolgens werd op het Tata Steel-terrein ‘De Wereld van Staal’ gebouwd, een tijdelijk festival waar verspreid over 16 evenementen ruim 40.000 bezoekers werden verwelkomd. 

Mark Denys, Director Technical Tata Steel Mainland Europe, over 100 Jaar Tata Steel: “Medewerkers, klanten, buren, scholieren, leveranciers, politiek, gepensioneerden en de koning: alle verschillende doelgroepen kwamen naar dezelfde locatie en iedereen deelde hetzelfde verhaal. We vierden feest met elkaar en legden gezamenlijk een stevige basis voor de komende 100 jaar”.

TRANSFORMATION GAME

Naast de 100 verhalen en ‘De Wereld van Staal’ ontwikkelde IDTV ook de Tata Steel Transformation Game. Een interactief spel om de hele keten – leveranciers, klanten, politiek, pers – inzicht te geven in de uitdagingen van een staalfabrikant op het gebied van CO2-uitstoot. Tijdens een kennisevent voor klanten en leveranciers, in het kader van het 100-jarig bestaan, werd de game gespeeld. Het bleek een zeer effectieve en laagdrempelige manier om gezamenlijk na te denken over een groot onderwerp als schoon staal.

Roger Steens, Director Sustainability Tata Steel: “We hebben iedereen nodig om ons te ondersteunen in de transformatie naar klimaatneutraal staal. Daarbij is het belangrijk dat iedereen begrijpt wat onze uitdagingen en oplossingsrichtingen zijn. Dankzij de Transformation Game van IDTV hebben we daarin met onze stakeholders een belangrijke eerste stap gezet.”

GOUDEN GIRAFFES

De Gouden Giraffe Awards zijn dé evenementenprijzen van Nederland. Bedrijven en bureaus die hun nek uitsteken en een live-moment gebruiken om een boodschap te communiceren, maken kans op een Gouden Giraffe. De prijzen worden uitgereikt in de volgende categorieën: Brand Events, Kennis Events, Interne Events, Relatie Events, The Next Generation Award en de Publieksprijs.

Kijk op:

https://www.eventbranche.nl/nieuws/gouden-giraffe-event-award-voor-gewaagd-spelconcept-van-tata-steel-17855.html

https://www.eventbranche.nl/nieuws/100-jaar-tata-steel-wint-gouden-giraffe-award-relatie-events-17851.html