Skip to main content

Onder de noemer #hartnodig steekt zorgnetwerk Fundis sinds maart 2020 alle zorgmedewerkers uit de groep een hart onder de riem. In december kwam de campagne, die is geproduceerd door contentmarketingbureau idtv+, tot een passend hoogtepunt met het #hartnodig kerstconcert.

Hoofdster van deze digitale liveshow was het Nederlandse artiestenduo Suzan & Freek, dat sinds hun recente deelname aan het televisieprogramma Beste Zangers vele harten in Nederland heeft veroverd. Gedurende veertig minuten wisselden zij eigen nummers af met toepasselijke covers. Een speech van CEO Jeroen van den Oever, jaaroverzichtvideo’s en ingestuurde dankwoorden van leidinggevenden en collega’s maakten het geheel tot een warme en intieme beleving die ondanks de de afstand toch een groot gevoel van saamhorigheid aanwakkerde.

BN’ers in actie met #hartnodig
Het concert vormde de kroon op een jaar waarin Fundis en idtv+ hun waardering voor het hardwerkende zorgpersoneel op een creatieve manier kenbaar hebben gemaakt. Meteen toen de coronacrisis toesloeg, ging de #hartnodig-campagne van start met een waterval aan bemoedigende woorden van bekende Nederlanders. Onder meer Linda de Mol, Humberto Tan, Paul de Leeuw en Anita Witzier namen videoboodschappen op en Stef Bos zong een speciale versie van zijn lied Samen staan we sterk. De content werd via de socialmedia-kanalen van de zorggroep onder de medewerkers verspreid en de dankbare reacties waren overweldigend. Sindsdien bleek #hartnodig een terugkerende en herkenbare pijler binnen de reeds bestaande contentcampagne Zorg voor Morgen, met interviews, inspirerende beelden en een ontroerend videogedicht van en voor de zorgmedewerkers van de groep.

Zorg voor Morgen
Sinds 2019 werkt Fundis, een netwerk van organisaties in ouderenzorg en -welzijn in de provincies Zuid-Holland en Utrecht, samen met idtv+ aan de missie om het zorgpersoneel te betrekken bij lastige vraagstukken over de toekomst van de zorg. Met Zorg voor Morgen inspireert en informeert Fundis de medewerkers over alle ontwikkelingen op lokaal en landelijk niveau via print- en onlinemagazines en video’s, sketches en nieuws op sociale media. Een groots innovatiefestival in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam met o.a. Eric Corton, Marc de Hond en Heleen van Royen vormde in oktober 2019 de feestelijke aftrap van de campagne.

Frank Goren, head of strategy bij idtv+: ‘Met de Zorg voor Morgen-campagne betrekken we deze moeilijk te bereiken doelgroep op een laagdrempelige en leuke manier bij de organisatie en de technologische innovaties die hun werk op de lange termijn leuker en lichter kunnen maken. Dat we binnen deze campagne ook de helden van de zorg mochten ondersteunen in dit zware jaar, is een dankbare bijkomstigheid.’