idtv + PowNed
wie is de klant en wat was hun uitdaging?
PowNed is een omroep met een sterk journalistiek DNA die zich richt op een jonge generatie. Voorbeelden van programma’s van PowNed zijn Goed Fout, Socials, Seks & Centen, De Hofbar, You’ll Never Walk Alone, docuserie Verdoofd en radioprogramma De Nacht van Rutger. PowNed wil als mediabedrijf alle technologie en mediaplatforms inzetten om hun jonge, online doelgroep te bereiken.
wat was de vraag aan idtv?
Voor NPO 1 en PowNed produceert idtv het programma De Bluffer, een spelprogramma gepresenteerd door Rutger Castricum. Om aansluiting te vinden bij de doelgroep van PowNed, die zich grotendeels online bevindt, en om aandacht voor het programma te verkrijgen werd idtv+ ingezet.
wat was de oplossing?
In De Bluffer moeten quizkandidaten in elke aflevering ontdekken welke deelnemer zich anders voordoet dan de rest. Wij besloten dit format te versterken met een creatieve, interactieve social campagne gericht op de digitale doelgroep en lichten daarin het spelelement van dit programma uit. Ter promotie van het programma maakte idtv+ een online content serie waarin vrienden van PowNed auditie komen doen als potentieel nieuwe quizmaster van het programma. Denk aan Henny Huisman, Prem Radhakishun en Maxim Hartman.
Daarnaast hebben we een gamification element toegevoegd aan het programma. Wie de Bluffer is? Dat mag het publiek zelf ontdekken. Met een app als second screen ontmaskert de kijker live op de bank wie de bedrieger is.
Op deze manier verrijken we als contentmarketeers ons product als televisiemakers, en zetten we het voorkeursplatform van onze moeilijk te bereiken doelgroep in om De Bluffer naast een vernieuwende quiz ook als veelbelovend digitaal concept te positioneren.