Skip to main content

PWN

Uitdaging

PWN levert als drinkwaterleverancier in Noord-Holland gezuiverd water aan 1,7 miljoen klanten. Daarnaast zorgt het bedrijf als natuurbeheerder voor de gezondheid van het duingebied en de flora en fauna die daarbij hoort. PWN hecht waarde aan een duurzame werkwijze met gebruik van nieuwe technologieën. Zoals veel andere organisaties worstelde PWN tijdens de coronacrisis met de waarborging van de sociale cohesie binnen het bedrijf. Samen met PWN ging IDTV+ op zoek naar een creatieve manier om interne verbindingen te leggen met content en activaties die ook extern toegepast kunnen worden.

Oplossing

Met behulp van technologie, gamification en storytelling wilde IDTV+ in coronatijden juist een wereld openen – letterlijk én figuurlijk. De sleutel: Spraakwater, een multimediale contentcampagne geïnspireerd door de rode draad van het merkhuis van PWN: de Kracht van Samen.

In Spraakwater trekt presentator Maurice Lede trekt de natuur in, gaat in gesprek met medewerkers, en ontdekt hoe al hun verschillende expertises samen de drijvende kracht vormen achter PWN. Hij legt zijn reis vast in drie video’s en elf podcasts: informatief en ontspannend luistervoer tijdens een wandeling in de duinen en voor iedereen die interesse heeft in water en natuur.

Daarnaast is de wereld van PWN er een moet je ervaren, deze wereld roept om avontuur. Daarom daagt Maurice zijn publiek uit om zelf de wandelschoenen aan te trekken en een eeuwenoud duinmysterie te ontrafelen in een geocaching-spel door de natuurgebieden van PWN. De inzet van een geocache-route is voor interne communicatie uniek, en als verbinder tussen natuur en technologie een logische en ideale match met deze klant.

Resultaat

Juist de combinatie van drie verschillende contentelementen maakt Spraakwater niet alleen een mooi en fascinerend jubileumdocument, maar ook een bijzondere beleving, die tegemoetkomt aan de belangen en wensen van een breed publiek binnen én buiten de poorten van PWN.