Skip to main content

RET

Uitdaging

De RET, het Rotterdamse openbaarvervoersbedrijf, is met jaarlijks meer dan 870 miljoen reizigerskilometers de grootste verbinder in de regio Rotterdam. De RET wil de regio niet alleen fysiek verbinden, maar ook sociaal. Daarom organiseert de RET sinds 2011 de Aardig Onderweg Award: een prijs voor ondernemers die de regio Rotterdam willen verbeteren. De winnaar ontvangt coaching, exposure en een geldprijs. Tot 2018 was de AOA vooral een traditionele awardshow in het Luxor theater. RET wilde die formule minder voorspelbaar maken en een jongere doelgroep bereiken. De werknemers van de toekomst zijn immers heel belangrijk.

Oplossing

IDTV+ maakte van de Aardig Onderweg Award een online journey voor jongeren tussen de 18 en 35 jaar. Traditionele media werd ingewisseld voor sociale netwerken en presenatoren voor sociale helden uit de doelgroep. Daarnaast plaatsen we content met de juiste tone of voice op relevante platformen die jongeren veel gebruiken. RET ontving meer dan 100 inzendingen, waarvan 20 deelnemers deel mochten nemen aan de pitchdag op de werkplaats van de RET. Tijdens de finale brachten ruim 6.000 mensen hun stem uit.

Resultaat

Alles met als gevolg: een enorme positieve imagoboost voor de RET. Dat is extern gevalideerd bij 316 deelnemers door MediaTest die met de volgende conclusie kwamen dat de campagne een flink effect had. Er was een enorme exposure van meer dan 13 miljoen weergaven van alle media-kanalen (off- en online) in de regio Rotterdam. Dankzij de campagne is het beeld van de RET als maatschappelijk betrokken, innoverende, milieubewuste en aantrekkelijke werkgever enorm verbeterd. En hebben we samen Rotterdam een stukje mooier gemaakt.