Skip to main content

Tata Steel

Uitdaging

Tata Steel bevindt zich midden in een duurzame transitie, naar bijvoorbeeld de productie van CO2-neutraal staal. Voor de transformatie naar klimaatneutraal staal maken is iedereen nodig. En als grote werkgever wil het bedrijf een zo vriendelijk mogelijke footprint in de regio. In 2018 bestonden zij 100 jaar. IDTV+ kreeg de opdracht om het verhaal van de fabriek groots te delen met verschillende doelgroepen: medewerkers, klanten, buren, scholieren, leveranciers, politici, gepensioneerden en de koning.

Oplossing

Dit mooie en heel veel andere indrukwekkende verhalen werden gedeeld op het festival De wereld van Staal in allerlei (interactieve) vormen. Van film tot theater, van workshops tot digital gaming. Een groots, meerdaags evenement op het eigen terrein.

Om alle belangen van Tata Steel inzichtelijk te maken, aantoonbaar effectief kennis over te dragen en het gesprek aan te gaan, ontwikkelden we de Transformation Game, die bezoekers konden spelen op het evenement. Het doel hiervan was de betrokkenheid te vergroten bij het zoeken naar de oplossingen voor de toekomst van staal. Een spannend spel en een stevig verhaal dat nog steeds navolging vindt.

Resultaat

1 eeuw vol verhalen van staal
16 eventdagen
40.000 bezoekers
11.320 LinkedIn-berichten
1.700.000 mediawaarde
100 gedocumenteerde persoonlijke verhalen
En de vele bezoekers die het nog steeds over De wereld van Staal hebben.

Mark Denys, Director Technical, Tata Steel Mainland Europe: “Samen hebben wij dat grote, ontzagwekkende industriële complex een eigen menselijk gezicht gegeven.”