idtv + Logeion
wie is de klant en wat was hun uitdaging?
Logeion is de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals: wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie met een rijke traditie van bijna 70 jaar vernieuwing. Logeion telt ruim 4.000 leden en wil een inspirerend platform zijn voor alle communicatieprofessionals in Nederland.
wat was de vraag aan idtv?
Logeion wenste communicatieprofessionals een additioneel platform te bieden waarop ze hun stem en visie over relevante thema’s omtrent communicatie ten gehore kunnen brengen.
wat was het concept?
Met het videoformat The Peer Review biedt idtv+ een podium aan het verhaal van communicatie door communicatieprofessionals. In iedere aflevering delen 6 bepalende Logeion-leden hun visie op een relevant vakthema aan de hand van een aantal scherpe stellingen. Het resultaat is een brede blik op interessante vraagstukken, in een bondig en coronaproof LinkedIn-format, dat ook na de beperkingen van 2020 en 2021 houdbaar is.
André Manning, directeur Logeion: ‘Ons beroep is cruciaal, dat is ook in het roerige jaar 2020 gebleken. Veel van onze collega’s zijn sinds de crisis al dagenlang in touw en daar mogen we enorme bewondering voor hebben. Ook omdat het heeft geholpen het communicatievak nog beter op de kaart te zetten. En daarom is het mooi dat we in ons jubileumjaar samen met idtv+ een prachtige serie maken waarin per editie de verschillende aspecten van ons vak worden belicht.’
wat zijn de resultaten?
Iedere maand bereiken we ruim 20.000 marketing- en communicatieprofessionals en kunnen we actuele discussies in het vakgebied voeden en faciliteren.