Skip to main content

Hornbach

Uitdaging

Sinds 2017 organiseert HORNBACH de jaarlijkse verkiezing De Beste Klusser van Nederland, waarin de beste klussers van het land strijden om de Gouden Hamer. Hiermee willen zij zichzelf positioneren als de beste bouwmarkt van Nederland. Sinds 2021 bundelen HORNBACH en IDTV+ de krachten om dit reeds succesvolle format nóg sterker en pakkender neer te zetten.

Oplossing

Een nieuw videoformat voor de campagne én een grande finale; de ideale gelegenheid voor IDTV+ om onze ervaring als tv-makers met onze online kennis als content- & experiencebureau te combineren. We activeren de klussers via print, radio, online, out of home en social media, met als aanjager een nationaal bekende persoonlijkheid die goed matcht met de doelgroep en op ludieke wijze het merk van onze klant representeert: Maxim Hartman.

Met verschillende oproepen en promo’s werken we toe naar het spectaculaire slotstuk; een finale, uitgezonden op Veronica, met vier klushelden die het tegen elkaar opnemen. Onder het oog van drie juryleden werken ze aan één groot finaleproject waarin ze hun creativiteit, kwaliteiten en technisch inzicht konden tonen.

Resultaat

Het resultaat was een spannende finale die in 2022 ook op Veronica te zien was, met 245.000 kijkers een succes te noemen. Ook in 2023 werkt IDTV+ aan een nieuw concept voor De Beste Klusser van Nederland 2023 nog sterker te maken.